.dateHeader/>

mano Portugalija

Kadangi šiuo metu gyvenu Portugalijoje, nusprendžiau pasinaudoti šia proga ir savo blogą papildyti keliomis įžvalgomis apie šią nuostabią šalį. Atvykau čia prieš porą savaičių ir vos man spėjus pasimėgauti kepinančia saule, užėjo liūčių metas. Šiomis niūrokomis dienomis sėdžiu namuose, darau įvairius darbus studijoms ir svajingai žvelgiu į tolį pro savo kambario langą. 
Gyvenu nedideliame miestelyje Beja (tarimas - Beža), esančiame pačiuose Portugalijos pietuose. Ir nors jis talpina vos 35 tūkstančius gyventojų, tačiau mena pačius Juliaus Cezario laikus, turi nepakartojamo grožio senamiestį, o aukščiausioje miesto vietoje stūgso pilis, kurios bokštas, prabilęs, galėtų papasakoti net XIII amžiaus istorijas. Tiesą sakant, prieš važiuodama čia ilgai svarsčiau ar sugebėsiu susitaikyti su pietiečių charakterio ypatumais, gyvenimo būdu, kitokiu nei man įprasta miesto ritmu bei stiliumi. Tačiau tą dieną, kai įžengiau į senamiesčio labirintus bandydama iššniukštinėti visas tas siauras gatveles, tyliai šiam miestui sušnabždėjau "mes draugausime". Pamilau jį. Jis man kažkuo priminė patį Brangiausią Vilnių. Jaukus, įtraukiantis, tačiau nenublizgintas, vietomis apleistas, tačiau nepriekaištingas. Toks šis miestas mano akimis. 
Nors labiausiai mane nustebino ne miesto žavesys, o žmonių mielumas. Čia sutikau daugybę gatvėje besišypsančių veidų, be galo draugiškų ir paslaugių bendramokslių, bei keletą akį pamerkiančių ir pavėjui sušvilpiančių vaikinų sėdinčių lauko kavinėse. Nepaišau visko vien baltomis spalvomis. Nuėjusi į bendrabučio virtuvę kartais sutinku vieną rūškano veido savininkę, kuri nuo pirmų dienų nesivargina pakelti į mane akių ir ištarti paprasčiausio "olá!". Tačiau, kaip visada, laimi dauguma. O ta dauguma - tai patys draugiškiausi žmonės, kuriuos man kada nors teko sutikti bekeliaujant po šį pasaulį.
Šiuo metu Bežoje viskas žydi, kvepia, bananmedžiai už kaimyno tvoros krauna vaisius, parke noksta mandarinai. O man beprotiškai gera būti viso to sūkuryje. 
Siunčiu nuotraukas ir linkėjimus. :)






Komentarų nėra :

Rašyti komentarą